Autó szerviz

Kiszállás

Tartalom helye, Budapest és Pest megye, akár hétvégén is!

Kapcsolat

Budapesten és környékén

Kérj árajánlatot: csak 2 perc online űrlapunk kitöltésével!

Karosszéria javítás, horpadások javítása

Horpadások javítása, hogyan?

A horpadások javítása a kihúzásos módszerrel, minden ilyen kisebb sérülés esetében is több lépcsőből álló művelet. Ragasztóval ellátott „speciális tappancsokat” helyezünk a horpadás mélyére, majd speciális célszerszámokkal kihúzzuk a hozzáragadt fémet.

Nagyobb horpadásnál kihúzó (spotter) berendezés segít, itt már nem lehet megúszni az elem újra fényezését, de a kisebbeknél finomabb, kézi munkával dolgozunk.

A horpadás kihúzása után folyadékkal távolítjuk el a ragasztót, mely elválva nem hagy nyomot a festékrétegen. Fényezés nélküli karosszériajavítást kihúzással leglátványosabban jégkár esetében lehet alkalmazni. A javítási költség ilyenkor, az elemcserével ellentétben, akár annak feléből is megvan.

Sok esetben a festékréteg nem sérül. Kivéve, ha kemény, vagy fémes anyag okozta a sérülést. Ilyenkor a lakk sérülésével is lehet számolni, amit szintén visszacsiszolással és polírozással, vagy spotfestéssel lehet javítani.

 

De mi a helyzet, ha a küszöböt húzták meg?

A küszöb meghúzása, behorpasztása az egyik legkörülményesebb karosszériasérülés.

A klasszikus elemcserés megoldás: a levágás, majd kiflexelés mellett egy új küszöbre is szüksége lesz…

Új alkatrész ide gyáriban? Horror árak.

Majd a visszahegesztés, kittelés, alapozás, fényezés…sok idő, körülményes kivitelezés.

 

Azonban a kihúzatásos módszer segítségével egyszerűbb és olcsóbb megoldásra számíthat.

Hogyan zajlik?

Ez esetben először fémtisztára csiszoljuk a sérült felületet, majd egy speciális ponthegesztő berendezéssel egy kis ponton megfogjuk a fémet és egy célszerszám segítségével kirántjuk a berendezés szárán levő lengőtömeget igénybe véve.

Ez egy olyan kalapácsszerű ütést eredményez, mely során a fém kifelé mozdul el. Ponthegesztő berendezés alkalmazásával szinte látható, ahogy fokról-fokra mozdul a küszöb kifelé.

A spotter gépekkel egyszerűbben, gyorsabban és sokkal kisebb roncsolással tudjuk a küszöböket javítani, mint ha le kellene őket vágni…

 

Minden modern karosszéria-műhelynek rendelkeznie kell a korszerű karosszériajavítás eszközeivel, ám nem mindig van így

Sok műhelyben nincs ponthegesztő berendezés, vagy nem tudják azt szakszerűen használni. Az univerzális védőgázos „CO-gép” (igényesebb helyeken CorGon) pedig nem mindig alkalmas az egyre nagyobb arányban alkalmazott nagyszilárdságú acélok hegesztésénél.

A karosszériajavítási munkáknál végzett ponthegesztéseknél nagyon fontos követelmény a gyárilag kiszámított kötésszilárdság.

Például a manapság alkalmazott karosszéria-, ill. kocsiszekrénygyártásnál mikroötvözött, illetve vízzel formázott, nagy szilárdságú acélokat alkalmaznak. Ezen anyagok ponthegesztése egészen más hegesztési paramétereket igényel a hagyományos mélyhúzott lágy acélokkal ellentétben.

A hagyományos hegesztési technológia esetén pedig túl sok hőt vittek be túl hosszú ideig a lemezanyagba, ezzel rendellenes töréseket okozva.

A növelt szilárdságú acélok hegesztéséhez alkalmazott berendezéseknek a lehető legkisebb idő alatt kell megolvasztaniuk a lemezeket.

Éppen ezért a karosszériajavítás új generációja a ponthegesztési technológiával kombinált kihúzatásos javítás.

 

De Önnek „csak” egy Suzukija van?

Sokan a nagyszilárdságú acélok hallatán valami speciálisabb luxusautóra, vagy egy Hummerre gondolnak. Viszont már egy újabb típusú Suzuki Swiftben is nagy mennyiségben fordulhatnak elő ilyen anyagok!

 

Műhelyünkben korszerű technológiát alkalmazunk

A karosszériajavítás a legmodernebb technológiákkal, tehát mobil húzató paddal, ponthegesztő géppel, spotterrel, és minőségi anyagfelhasználással (Würth, Foerch és Berner segédanyagokkal) valósul meg műhelyünkben.

Speciális hegesztőgépet használunk kihúzáshoz, zsugorításhoz.

Így költséghatékonyan és gyorsabban szüntethetjük meg a kisebb horpadásokat, karcolásokat és jégeső okozta károkat.

Egy komolyabb töréskárnál persze elengedhetetlen a húzatópad használata természetesen.

 

Ma már nem csak a márkaszervizek rendelkeznek a legmodernebb technológiákkal és eszközökkel.

Ne feledje; vannak károk, amik okos döntéssel és megfelelő kivitelezést garantáló szakműhelyben gyorsabban és olcsóbban megoldhatóak, a nívósabb márkaszervizekkel azonos minőségi szinten, a gyári technológiai előírásokat figyelembe véve.

Cégünk profi horpadás javító szerszámokkal dolgozik. Nagyon sok esztétikai sérülést javítunk, amit máshol már csak elem cserével tudnak javítani.

Paintless dent repair (PDR) pálcás technológiával, és würth ragasztós készlettel.

A legújabb technológiás Svájci mágneses technológia is rendelkezésünkre áll.

A horpadás javítás után a lemez visszanyeri eredeti formáját, fényezés nem sérül.

A horpadás lehet akár élben is PDR szerszámokkal javítható. Az sem probléma, ha a sérülés alatt merevítő borda van, különleges technológiával javítható, bár időben hosszadalmasabb folyamat. Nehézséget az okoz, ha dupla lemez van, ilyenek pl:új 7 BMW hátsó sárvédő ív stb.

Ezzel a javítási technológiával nem változik az agyag szerkezete, így nem korrodálódik, az autó eredeti fényezése gyári értéken megmarad. Nincs amortizáció, és értékvesztés.

Egyes esztétikai horpadásoknál aminek a közepe egy pontszerű nagyon mély benyomódás, a lemez megnyúlása miatt nem mindig javítható 100%-osan. Ez a mélység 1-2 cm vagy  ha meghaladja. Nem javítható a glettelt nem gyári fényezésű elem sem. Emailos árajánlatnál a helyszíni megtekintés között lehetnek különbségek, “életben” teljesen pontos ajánlatot tudunk adni.

Egy horpadás javítása a sérülés elhelyezkedése, és nagyságának függvénye kb. 30-90 perc. (nagyobb horpadások  60-360 perc!), a járulékos bontási munkák miatt még több is lehet. Több sérülés esetén az idő már nem nő hatványozottan, ( ha egy elemen helyezkednek el) mert a bontási munkálatok, és az összeszerelés így kevesebb időt vesz igénybe. A javítási folyamat mindenképpen idő takarékos, mert nem kell lakatosra, és a fényezőre várni . Egy helyen megoldódik a sérülés javítása.

Kérjen online árajánlatot szerelésre, javításra

Kérhet autódiagnosztikát vagy polírozást is, olajcserét stb.